Παν. Τσαλδάρη 17Α & Κίμωνος 6 στο Μαρούσι. (ΤΚ: 15122, πλησίον ΗΣΑΠ)

Αποζημίωση από τροχαίο ατύχημα χωρίς τραυματισμό ή θάνατο

Αναμφίβολα, τα τροχαία ατυχήματα και κυρίως τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν τη μάστιγα των ημερών μας. Κατά μέσο όρο 800 Έλληνες χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία συμβάντα ανά χρόνο. Αναλογιστείτε, πως 2 συμπολίτες μας χάνονται τη μέρα λόγο κυκλοφοριακών παραβάσεων. Αν προσθέσετε σε αυτή την εξίσωση, και τους εκατοντάδες που μένουν μόνιμα ανάπηροι και το νεαρό της ηλικίας αυτών, αμέσως κατανοείτε τη σοβαρότητα του ζητήματος για την κοινωνία μας. Τα κυριότερα αίτια για αυτά τα θλιβερά αποτελέσματα είναι, η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, οι παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και η ακαταλληλότητα αρκετών ελληνικών δρόμων για ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων.

Αποζημίωση από τροχαίο ατύχημα χωρίς τραυματισμό ή θάνατο

Ποιες είναι όμως οι νομικές συνέπειες από τη πρόκληση ενός τροχαίου;

Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα, είναι απαραίτητη η κατηγοριοποίηση των συνεπειών που απορρέουν από ένα τροχαίο ατύχημα και είναι οι ακόλουθες: α)υλικές ζημιές μεταξύ των εμπλεκόμενων οχημάτων, β)πρόκληση τραυματισμών επιβαινόντων ή πεζών (σωματικές βλάβες) ή και γ)η πρόκληση θανάτου (θανατηφόρο τροχαίο).

Ας δούμε τώρα τις αξιώσεις που έχει το θύμα ενός τροχαίου, στη περίπτωση της ύπαρξης υλικών ζημιών. Ο νόμος παρέχει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του ανυπαίτιου οχήματος, να ασκήσει αγωγή στο αρμόδιο δικαστήριο ζητώντας: α)τα χρήματα που χρειάστηκε για να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκλήθηκαν στο όχημα του, που συνήθως σε αυτό το κονδύλι περιλαμβάνονται τα αναγκαία ανταλλακτικά καθώς και τα εργατικά του συνεργείου που επιμελήθηκε το όχημα.

Επιπρόσθετα, προς διεκδίκηση είναι και το ποσό της αποζημίωσης για την καθολική καταστροφή του οχήματος, β)συμπεριλαμβάνεται επίσης το ποσό της μείωσης της αξίας του οχήματος, τόσο σε εμπορικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο σε περίπτωση μερικής καταστροφής του καθώς ακόμα και αν επισκευαστεί πλήρως το όχημα, θα είναι πλέον ένα τρακαρισμένο όχημα γεγονός που θα ασκήσει χωρίς αμφιβολία, αρνητική επιρροή στην αξία μεταπώλησης του η οποία αναπόφευκτα θα μειωθεί δραματικά, γιατί ο μέσος αγοραστής είναι επιφυλακτικός στο να αγοράσει τρακαρισμένο όχημα και αν προβεί σε αγορά σίγουρα θα είναι διατεθειμένος να το αγοράσει σε πολύ χαμηλότερη τιμή, από αυτή που θα έδινε αν ήταν ατρακάριστο, γ)ακόμη, δυνατότητα για αποζημίωση επειδή ο παθών αναγκάστηκε να μισθώσει όχημα για τις αναγκαίες του μετακινήσεις για το διάστημα που το όχημα βρισκόταν στο συνεργείο για επισκευή, δ)επιπρόσθετα, αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη, σε περίπτωση που το όχημα χρησιμοποιείται ως μέσο βιοπορισμού, για παράδειγμα ένας οδηγός ταξί χάνει τις ημερήσιες αμοιβές του, καθώς το εργαλείο της δουλειάς του δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί, γιατί βρίσκεται στο συνεργείο εξ’ αιτίας του τροχαίου που υπέστη ανυπαίτια.

Διαβάστε Επίσης  Άρθρο 831 - Αστικός Κώδικας - Μεσεγγύηση

Τέλος, χρηματική ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που υπέστη ο ιδιοκτήτης του οχήματος, από τις υλικές ζημιές καθώς και τη ταραχή από το δυσάρεστο και απρόβλεπτο συμβάν της βίωσης ενός τροχαίου.

Οι Υπηρεσίες μας​

Κατηγορίες

Logo δικηγορικού γραφείου Καμουζή

Δικηγόρος
Καμουζής Κωνσταντίνος

Δικηγορικό Γραφείο στην Αθήνα